داشتن برند شخصی به شما کمک می کنه تا در چشم بقیه بهتر دیده شید. واسه همین هر چه بیشتر بتونین روی برند شخصی تون کار کنین، در نظر بقیه فرد والاتری دیده میشید و اونا بیشتر به شما اطمینان می کنن. وقتی این اتفاق بیفته،معنی اش اینه که شما در موقعیت یا صنعت خود، تونسته اید جایگاه مناسبی پیدا کنین. واسه اینکه بدونین چه جوری می تونین برند شخصی خودتون رو پیشرفت بدین، مقاله زیر رو بخونین.

 

۱. خود رو بشناسین و قابل اعتماد باشین

تصور کنین ایجاد یک برند دور خود «جعلی تون» چقدر سخته. شما باید به شکل ی مشخصی عمل کنین، به شکل ی مشخصی ظاهر شید، و کلمات مشخصی بگید، صرف نظر از اینکه چه احساسی درباره اون دارین. بعضی از کارشناسان پیشنهاد ایجاد یک برند شخصی از راه شکل دادن و مدل سازی چیزی که بقیه می بینن رو میدن، اما ادامه این روند به مدت طولانی کاری طاقت فرساه. برند شما باید بازتابی از خود شما باشه. میدونید باورهای شما چیه؟ تمایل به چه دارین؟ نقاط قوت و ضعف شما چیه؟

واسه ساختن یک برند شخصی، شما باید در درجه اول خود واقعی تون رو درک کرده و بعد اونو با جهان به اشتراک بذارین. واسه اینکار نقاب خود رو وردارین و از ضعیف بودن نترسین.

۲. اجرای سخنرانی

اگه به دنبال ساختن برند خودتون هستین، باید به طور منظم سخنرانی کنین. طبیعتا، این به معنای پیشرفت مهارتای ارتباطی شما هستش. اگه دقیقا به شکل ی بقیه سخنرانی کنین، هیچوقت از اونا جدا نخواهید شد.

از جایگاه علم و قدرت صحبت کنین. نشون بدین در مورد چیزی که صحبت می کنین آگاهی دارین، و به صورتی به سوالات جواب بدین که به درد مخاطب بخورد.

نشون بدین اعتماد به نفس دارین. ممکنه بعضی از شما انتقاد کرده یا با شما مخالفت کنن. نکته مهم اینه که نسبت به بازخوردها پذیرا باشین. از بقیه به خاطر اشتراک دیدگاه شون ممنون باشین، و اگه نکاتی که مطرح کردن درست باشه، مشخص کنین چه جوری می تونین در آینده اونو بهبود داده و بهتر شید.

سخنرانیا فرصتایی واسه دیده و شنیده شدن هستن. از سخنرانیای کوچیک شروع کنین، و به پیشرفت اون ادامه بدین.‍‍‍‍ شاید شما نمی تونین به محض شروع، سخنرانی ای با کیفیت بالا ارائه بدین، اما اگه به سعی تون ادامه بدین، طرفداران خود رو پیدا می کنین و واسه سخنرانی در رویدادها و سخنرانیای بزرگ تر و برجسته تردعوت میشید. پس با جدیت شروع به کار کنین و از تموم نیرو و انرژی خود بهره بگیرین.

۳. مقالاتی درباره رهبری فکری بنویسین و در مصاحبها شرکت کنین

مقالات رهبری فکری و مصاحبها واسه شما اعتبار ایجاد می کنن. هر چند به دست آوردن بهترین فرصتا از راه سخنرانی، احتیاج به زمان و سعی داره، اما اگه چیزی که رو که واسه شما پیش میاد، پذیرا باشین، به زودی در همه جا دیده میشید.

از راه اینترنت و نشریات معتبر، با برندهای مشهور و برجسته و روشای مدیریتی و کاری اونا آشنا شید. این کار بر اعتبار شما می افزاید.

موفقیت واسه حضور در رسانه، ناشران آنلاین و انتشارات می تونه این رقابت رو آزمایش بزنه. با این حال، این یک روش مقتدرانه واسه نشون دادن اینه که شما میدونید از چه حرف میزنین. با هر خروجی، شما به ایجاد یک رابطه با افزایش اعتبار برندتون می پردازید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چه جوری بعد از شکست عشقی واسه شروع رابطه جدید آماده شیم؟

۴. حضور آنلاین خود رو افزایش بدین

میدونید در فضای آنلاین چه جوری ظاهر شده و به نظر می رسین؟ این موضوعیه که باید به طور همیشگی بر اون نظارت کنین، و هر زمان و هر جا که امکان داره اونو پیشرفت بدین.

در رسانه های اجتماعی پروفایل دارین؟ اگه بله، جزئیات اون به طور کامل به وسیله اطلاعات شما تکمیل شده؟ شما رو به بهترین شکل ممکن نشون میدن تا مثل یک حرفه ای به نظر برسین؟ از عکسای حرفه ای و با کیفیت بالا استفاده می کنین؟ با بقیه رفت و امد دارین و محتوای اونا رو به اشتراک می ذارین؟

دارای یک سایت واسه برند شخصی تون هستین؟ یکی از بهترین راه ها واسه رتبه بندی نام شما در موتورهای جستجو، طراحی یک وبسایته. داشتن یک سایت نسبت به حضور در شبکه های اجتماعی، واسه ارتقای برند شخصی تون موثرتر هستش. اضافه کردن منظم محتوای جدید به سایت واسه شما هزینه ای نداره. شما می تونین با کمترین قیمت یک دامنه ی اینترنتی داشته باشین، پس هیچ بهونه ای واسه انجام ندادن اون ندارین. سعی کنین در صورت امکان دامنه ای با نام خود بخرین.

گوگل کردن منظم برند خود رو فراموش نکنین تا ببینین چه جوری دیده میشید، بقیه چه درکی درباره شما دارن، و درباره شما چه میگن. بدون سعی واقعی واسه نظارت و دست کاری، زمان سختی واسه ساختن یک برند شخصی معتبر دارین.

۵. در صنعت خود یک دانش آموز بمونین

مهم نیس چه اندازه از صنعت یا بخش ی تخصص خود آگاهی دارین، عاقلانه اینه که به یاد داشته باشین همه چیز با سرعتی بیش تر از قبل تغییر می کنه، و شما باید برابر با آخرین تغییرات و تمایلا باشین.

ساختن برند شخصی زمان بره. اگه موفق به ماندن در صحنه نشید، تموم سعی تون به هدر خواهد رفت. اگه نمی خواهید بی اعتبار شید، باید منبع ثابتی از مقالات، مجلات تجاری، وبلاگا و کتاب در دسترس داشته باشین. شما باید سعی کنین چیزای جدید یاد بگیرین، مهارتای تازه ای که به بازار اومده رو فرا گرفته و علم خود رو گسترش بدین. اگه رشد نکنین، اون بعضی وقتا دچار رکود میشید و این بدترین اتفاقیه، که شما دوست دارین واسه تون بیفته. شاید خودتون از اهمیت پیشرو بودن در بازی آگاه هستین، اما یک یادآوری صمیمی هیچوقت ضرری نداره.

هنگامی که شروع به ارتقای برند شخصی تون می کنین، فرصتای مناسب در راه شما قرار خواهند گرفت. مردم شما رو میفهمن و به شما اطمینان می کنن. با این حال، فراموش نکنین چقدر واسه تون موثره که خودتون به چیزی برسین. شما نباید درباره چیزی که انجام نداده اید حرف بزنین، چون شما رو از برند شخصی تون دور می کنن. بهتره مشکلات و ضعف هاتون رو پذیرا باشین. این کار شما رو فردی آدم تر و قابل درک تر نشون می ده.

منبع: entrepreneur.com


دسته‌ها: آموزشی